luni, 3 februarie 2014

Prăjiturelele zânelor



Recent am gasit pe net un articol al unei reviste online in care era vorba despre aceste prajiturele ale zanelor, marca Jamie Oliver; curiozitatea m-a dus AICI. Desigur, nu am rezistat tentatiei si le-am incercat; nu mi-a parut rau deloc :)




Am folosit urmatoarele ingrediente:
Aluat: 225 g unt nesarat, la temperatura camerei,
225 g zahar tos,
4 oua,
225 g faina, cernuta impreuna cu 1 lingurita praf de copt,
coaja rasa a unei lamai.

Glazura de fructe:
50 g fructe de padure proaspete (eu am folosit mure si afine congelate),
150 g zahar pudra.

Decor: 50 g fructe.



Spumam untul cu zaharul (si un praf de sare), pana obtinem o compozitie pufoasa; adaugam pe rand ouale, si mixam dupa fiecare pentru incorporare. Inglobam faina, si, la urma, coaja de lamaie.

Pregatim o forma de briose: o ungem cu unt sau folosim hartiute individuale, pentru copt. Repartizam compozitia cu ajutorul unei linguri (umplem pana ajungem la 1/3 din inaltimea hartiei, sa ramana loc pentru crescut).

Coacem in cuptorul preincalzit, la 180 de grade, 17-20 de minute, sau pana prajiturelele trec testul scobitorii.
Scoatem prajiturile pe un gratar, la racorit.

Pentru glazura punem fructele intr-un robot de bucatarie, le zdrobim, dupa care adaugam si zaharul pudra; amestecam. Daca doriti, puteti trece fructele zdrobite prin sita, pentru un aspect reusit.

Repartizam, cu ajutorul unei lingurite, glazura de fructe peste prajiturile racite.

Decoram cu fructe.



P.S. Daca pregatiti muffins/cupcakes, aveti timp sa participati, pana pe 15 februarie, la concursul lui Mimmi.



Un comentariu: