duminică, 7 august 2011

Pancakes by Laura Adamache

Am facut niste pancakes, dupa reteta Laurei Adamache, doar ca am injumatatit ingredientele. Foarte mult mi-a placut reteta!


Ingrediente:
200 g faina,
250 ml lapte,
2 oua,
1,5 lingurita praf de copt,
1/4 lingurita bicarbonat,
1 praf de sare,
2,5 linguri zahar,
vanilie,
3 linguri ulei.

Am procedat intocmai cum spune Laura: am amestecat faina cu praful de copt, cu bicarbonatul si cu zaharul; am trecut prin sita acest amestec. Am batut "bat" albusurile; am mixat 3 minute galbenusurile cu sarea. Laptele amestecat cu uleiul l-am mixat putin cu galbenusurile. Am pus vanilia. Am adaugat mai apoi si amestecul de faina, pe care l-am incorporat cu un tel para, usor, usor. Am adaugat si albusurile, amestecand usor cu acelasi tel. Compozitia seamana cu cea de pandispan.

Am incins o tigaie teflonata si am uns-o cu putin unt; am sters apoi tigaia cu un servetel. Am turnat cu un polonic aluatul, in centrul tigaii; nu am mai atins aluatul deloc, el se intinde singur cat are chef (nici nu am miscat tigaia). Cand apar primele basicute si luciul suprafetei isi pierde din intensitate am intors pancake-ul. Mentionez ca se coace repede, asa ca am stat langa tigaie in permanenta.


Au iesit pufoase, usor rumene in obraji, deloc uleioase, dar foarte gustoase. Na`, mi-au pierit laudatorii :))


Ca-s pufoase se vede si aici, zic eu.


Am ales sa le servesc cu gem de prune pentru ca Gaby a propus pentru provocarea lunii august Dulce Romanie ca ingrediente pruna si puiul. Cu pui am postat ceva, trebuia sa fac si ceva cu prune. Pot spune ca au mers foarte bine pancakes-urile cu gemul de prune.


Si un ultim cadru...

2 comentarii: